Booking- og kjøpsbetingelser
(Kjøpsbetingelser for gårdsbutikk finnes lengre nede)
1. Partene
Selger er Nordic Vitality DA, Brokke, Setesdal, 4748 Rysstad, post@brokkestoylen.no, orgnr 919676221, og omtales heretter som selger/selger.
Kjøper er den forbruker som foretar bestillingen, og omtales i det følgende som kjøper.
2. Betaling / depositum
Selger kan kreve betaling for bestillingen fra det tidspunkt den er foretatt av kjøper. Enten hele beløpet, eller deler av beløpet (reservasjon)
Vi tilbyr betaling med betalingsløsningene Vipps og Stripe.
Innbetaling av depositum trekkes umiddelbart.
3. Bestilling og avbestilling
Siden vi er et unikt fjellkonsept, er våre avbestillingsregler som følger:
Avtale mellom partene anses inngått ved bekreftet bestilling og betaling, først da er du sikret din bestilling. Avbestilling må skje pr. e-post og regnes fra vi mottar denne.
Vi kan ikke påvirke værgudene. Dersom vær eller andre uforutsette hendelser gjør at vi ikke har mulighet til å arrangere en allerede forhåndsbestilt aktivitet, vil du ha mulighet til å gjennomføre en annen planlagt aktivitet.
Avbestilling, overnatting i grupper på 4 til 12 personer: Ved avbestilling 3 måneder før bestillingsdato vil du få full refusjon. Etter dette ingen refusjon. Dersom noen i gruppen er blitt syke, eller det er mistanke om sykdom, må du ta dette opp med ditt eget forsikringsselskap.
Kansellering av enkeltbestillinger/par: Avbestiller du før 60 dager vil du få full refusjon, etter dette inntil 30 dager før vil du bli belastet 50% av bestillingen. Ved avbestilling 30 dager før ankomst, ingen refusjon. Er du blitt syk eller det er mistanke om sykdom, må du ta dette opp med ditt eget forsikringsselskap.
NB! Ved stenging som følge av forskrifter fra myndighetene vil det være mulig å ombooke eller foreta full refusjon. Dersom du er i karantene eller opplever sykdom, må dette tas med eget forsikringsselskap.
4. Angrerett
Angrerett/angrerett som skrevet i 3; ''Bestilling og avbestilling''.
5. Defekt
Dersom det foreligger en mangel, skal kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde vært oppdaget, gi selger beskjed om at han eller hun vil påberope seg mangelen.Klagen skal fremsettes skriftlig på e-post.
6. Konfliktløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøper kontakte Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig på telefon 23 400 600 eller www.forbrukertilsynet.no. EU-kommisjonens klageportal kan også brukes dersom du ønsker å sende inn en klage. Det er spesielt aktuelt hvis du er forbruker som bor i et annet EU-land. Klagen innleveres her: http://ec.europa.eu/odr.
7. Regler generelt
Da vi har alkoholservering har vi valgt å være en "voksencamp" og alle boenhetene er derfor tilrettelagt for 2 voksne. Ønsker du å være én person er prisen den samme, da alle fasiliteter er beregnet etter dette.Det er ikke lov å nyte medbrakt alkohol, da vi har skjenkebevilling og må forholde oss til myndighetenes strenge regler. I alle boenheter er det tøfler i to universalstørrelser (dame/mann), vi ber deg derfor ta av deg skoene og legge dem på den grå brettet og bruke tøflene inni. Vennligst informer om andre størrelser før ankomst. Har du brukt utesko innendørs kan du forvente en tilleggsfaktura pålydende kr. 1000.- fra «bøtteballetten». På grunn av allergi og du bor i telt, må du dessverre la kjæledyret ditt være hjemme. Vi har for øyeblikket ikke egen overnatting for kjæledyret ditt. NB! Parkering gjøres på parkeringsplassen på høyre side så snart du tar av til Brokkestøylen. Du kan kjøre bagasjen opp. Avbestilling skjer skriftlig og gjelder fra vi mottok den. Vi anbefaler en reiseforsikring som også inkluderer avbestilling. Dersom du har gjort en bestilling på nett og likevel tar med hund, må vi dessverre nekte ved ankomst. Alle skader gjort av gjester på eiendommen ute/inne under oppholdet, vil bli belastet i sin helhet av håndverkeren.
8. Force majeure
Brokkestøylen er ikke ansvarlig for skader som er forhindret eller avbrutt på grunn av force majeure (naturkatastrofer, streik, krigshandlinger, opptøyer eller lignende) Ved stenging som følge av forskrifter fra myndighetene vil det være mulig å ombooke. Dersom deltakere er i karantene eller opplever sykdom, må dette tas med eget forsikringsselskap. Vi kan ikke påvirke værgudene. Dersom vær eller andre uforutsette hendelser gjør at vi ikke har mulighet til å gjennomføre en forhåndsavtalt aktivitet, vil deltakeren få mulighet til å gjennomføre en annen aktivitet.
KJØPSBETINGELSER (Gårdsbutikk)
PRISER OG BETALING
Alle prisene i nettbutikken er oppgitt i NOK, du velger selv om du vil sende med Bring eller Postnord. Hos oss kan du betale både med faktura og betalings kort via Stripe (kort) Klarna og Vipps. Raskt, trygt og enkelt! Betingelser for betalingsutsettelse/after pay finner du i kassen.
FRAKT
Se frakt alternativer.
*Vi sender som oftest mandager, eller påfølgende dag ved helligdag. Ved høytider kan dette fravike grunnet stort press på frakt selskapene. Da vi i tillegg er en liten gårds- og håndverks bedrift, kan vi av og til gå tom for varer, og leveringstid kan bli inntil 30 dager.
Vi sender med Postnord og Posten/Bring i Norge, Svalbard og Jan Mayen.
Vi gjør oppmerksom på at du må legge inn din gate adresse, da Postnord ikke sender til Postbokser. Bestillingen må senest være hos oss dagen før innen
kl 10:00, for å bli sendt påfølgende dag.
Kassen/esken bruker normalt fra 1-5 dager til deg om du velger "til hentested".
Får vi bestillingen din tirsdag eller midt i uken, kan pakken din bli sendt påfølgende mandag. Da alle våre produkter er ferskvare, må du hente kassen/esken med én gang du får melding på sms/mail om ankomst ditt hentested/postkontor. Vi ønsker ikke at våre pakker skal bli liggende på et lager eller over helgen, siden enkelte varer har begrenset holdbarhet.
Sjekk alltid varene når du mottar dem. Dersom varene er skadet under transport skal dette meldes inn til utleveringstedet og til kundeservice: post@brokkestoylen.no med bilde samme dag som varen mottas.
NB! Pakker som ikke hentes og dermed kommer i retur til oss, blir ikke refundert beløpet varen kostet. Disse blir destruert, da varen ikke kan videreselges til andre. Varer som ikke er hentet og kommer i retur til oss, belastes i tillegg med inntil kr. 500.- i ny returfrakt, dette utgjør returfrakt tilbake til oss fra eksempelvis PostNord som vi må da blir belastet om du ikke henter. Uavhentede pakker som ønskes sendt på nytt, belastes på nytt i sin helhet. Se også punkt 3.
3. RETUR & REKLAMASJON
NB! Normalt sett er det 14 dagers full returrett når du handler på nettet. Det er returrett på våre hudpleieprodukter, men det forutsettes at esken som produktene sendes i er uåpnet. Vi har ingen ekstra esker og plast rundt hvert produkt, da vi er opptatt av bæredyktighet og miljø, samt kloden vi bor på.
Vi gjør oppmerksom på at vi også selger varer som er unntatt fra angreretten,
da dette er varer som forringes eller har begrenset holdbarhet og ikke kan returneres og vidreselges.
*Varer som IKKE kan returneres er: Pre- probiotiske drikker og andre fermenterte matvarer.
Info om angrerettloven og unntakene finner du i Angrerettlovens §21 & §22. Her er en direktelink: https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2014-06-20-27/KAPITTEL_6#KAPITTEL_6
Har varene dine gått i stykker i transporten? Vær vennlig å ta et bilde og send oss en mail, så hjelper vi deg. Dette betyr at vi sender deg en ny vare, du kan bytte, få pengene tilbake, eller avslag i prisen, avhengig av den konkrete situasjon.
Det skal reklameres straks og innen rimelig tid etter at du har oppdaget mangelen ved varen. Vi refunderer rimeligste fraktomkostninger som du måtte ha i forbindelse med returneringen av varen, når reklamasjonen er berettiget og avtalt på forhånd. Når du ønsker å reklamere på et produkt, må du alltid ta kontakt med oss på mail før du sender varen. Kundeservice: post@brokkestoylen.no
Dersom det gjelder transportskade gjelder fristen i punkt 3.
Skaden skal meldes inn samme dag som varene mottas.
Utsolgte varer: Det hender varer kan bli utsolgt hos oss, da våre produkter lages i små serier og det må tas forbehold om dette. Skulle en eller flere av varene du har bestilt, være utsolgt fra lager, tar vi kontakt med deg. Du kan oppdage at det kan være en ventetid på inntil 30 dager. Ønsker du ikke å vente til varen er tilbake på lager utover de 30 dagene, refunderer vi pengene til deg om du ikke lenger ønsker å vente.
4. KUNDESERVICE
Nordic Vitality DA
Brokkestøylen
Retur adresse: Bjørnebakken 33
4631 Kristiansand
Norge
Org. nr 919676221 MVA
Mail: post@brokkestoylen.no